برگزاری نشست هیات مدیره استقلال| شهریاری نماینده تام الاختیار هلدینگ خلیج فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس
سرخط خبرها

منچسترسیتی رودرروی چلسی و توخل| نبرد تمام‌آبی در وضعیت قرمز!

  • کد خبر: ۶۸۷۵۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
منچسترسیتی رودرروی چلسی و توخل| نبرد تمام‌آبی در وضعیت قرمز!
دومین فینال کرونایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در پورتو آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آخرین و حساس‌ترین بازی فصل فوتبال اروپا از ساعت‌۲۳:۳۰ امشب بین تیم‌های منچسترسیتی و چلسی برگزار و قهرمان چمپیونزلیگ اروپا مشخص خواهد شد. آبی‌های لندنی در مرحله قبلی، رئال‌مادرید را از پیش‌رو برداشتند و حالا می‌خواهند جلوی تیم گواردیولا بزرگی کنند. در آن سوی میدان نیز منچسترسیتی موفق شد پاری‌سن‌ژرمن را با همه ستاره‌هایش در ۲ بازی رفت‌و‌برگشت حذف کند. این برای دومین‌بار در تاریخ لیگ قهرمانان است که فینال مسابقات تحت‌تأثیر بیماری کرونا قرار دارد. سال گذشته بازی بایرن و سن‌ژرمن بدون حضور تماشاگر و امسال تنها با حضور ۱۶‌هزار‌و ۵۰۰ نفر انجام خواهد شد.


رؤیای پپ برای یک سه‌گانه دیگر

برای سه‌گانه باید چلسی را برد! پپ گواردیولا و شاگردانش این‌روز‌ها روی ابر‌ها هستند. پروژه طولانی‌مدتی را که شیخ منصور آغاز کرده بود، به سرانجام رساندند و حالا فینالیست لیگ قهرمانان اروپا هستند. از طرفی پپ به‌طور‌صریح از کسب سه‌گانه گفته بود و فعلا ۲ تا از جام‌ها را برده است. منچسترسیتی این‌روز‌ها بیش از هر تیم دیگری در انگلیس و اروپا کامل است. پپ هوشمندانه دفاع تیمش را ترمیم کرد و با ظرافت و دقت به رقبا ضربه زد. البته این مربی پرافتخار به یاد دارد چلسی همان تیمی است که اجازه فینالیست‌شدن در جام حذفی را به تیمش نداد. در نتیجه باید در نبرد با توماس توخل مراقب باشد.


اگر پپ گواردیولا در فینال پیروز باشد، دومین سر‌مربی اسپانیایی بعد از بنیتس است که یک تیم انگلیسی را قهرمان این جام می‌کند. جدال فینال این مسابقات از بُعد اقتصادی نبرد تیم‌های ششم (منچستر‌سیتی) و هفتم (چلسی) با‌ارزش‌ترین تیم‌های جهان خواهد بود و سخن آخر درباره ستاره بی‌نظیر سیتی یعنی کوین دی‌بروین است که روزگاری در چلسی بود و مورد بی‌توجهی فراوان قرار گرفت و این بازی می‌تواند بازی دلخواه او برای پاسخ به همه آن روز‌های تلخ در استمفورد‌بریج باشد.


مرحله آخر مأموریت غیرممکن

وقتی فرانک لمپارد برکنار شد، هواداران چلسی فقط به این فکر می‌کردند که تیم میانه‌جدولی‌شان دست‌کم سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد. فینالیست‌شدن در لیگ قهرمانان؟ هواداران خوش‌بین چلسی هم تصور نمی‌کردند پایان فصل تا‌این‌حد برای تیمشان خوب باشد. آن‌ها نمی‌خواهند در مراحل پایانی مأموریت کم بیاورند. تیم جوان توخل مقابل رئال‌مادرید نشان داد توانایی انجام هر کاری را دارد.


اگر توخل فاتح فینال شود، سومین سال پیاپی است که یک آلمانی سرمربی تیم قهرمان است و حضور توخل در فینال به‌معنی پنجمین حضور پیاپی یک سر‌مربی آلمانی به‌عنوان هدایتگر یکی از فینالیست‌ها‌ست (سال گذشته هر ۲ سر‌مربی فینالیست، آلمانی بودند). توخل در دومین فینال به‌عنوان سر مربی حضور دارد و سابقه بازی در فینال به‌عنوان بازیکن را ندارد؛ اما توخل پس از هیتسفیلد و ادو لاتک و کلوپ چهارمین مربی است که در فینال حضور دارد و سابقه هدایت تیم دورتموند را داشته است و اگر قهرمان شود، دومین مربی آلمانی است که یک تیم انگلیسی را قهرمان اروپا کرده است.


تغییر میزبان از استانبول به پورتو

فینال لیگ قهرمانان یوفا بین منچسترسیتی و چلسی در پورتو برگزار می‌شود. این تصمیم در‌حالی گرفته شد که قرار بود فینال در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول برگزار شود. اتحادیه فوتبال اروپا به‌طور‌رسمی مجوز حضور ۱۶‌هزار‌و ۵۰۰ هوادار (۳۳‌درصد ظرفیت ورزشگاه) را در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا صادر کرد تا بتوانند با حضور در ورزشگاه دراگائوی شهر پورتو بازی ۲ تیم منچسترسیتی و چلسی را از نزدیک تماشا کنند.


سومین فینال تمام‌انگلیسی

این ۲ تیم برای سومین‌بار یک فینال تمام‌انگلیسی را در لیگ قهرمانان به معرض نمایش خواهند گذاشت. چلسی تجربه بازی در چنین‌موقعیتی را داشته و در سال‌۲۰۰۸ روبه‌روی یونایتد صف‌آرایی کرده بود. آورام گرانت توانست پس از اخراج مورینیو، چلسی را به فینال لیگ قهرمانان برساند و آن‌طرف هم فرگوسن سرمربی شیاطین سرخ بود. در این بازی رونالدو و لمپارد برای هر ۲ تیم گل‌زنی کردند و کار در‌حالی‌که چلسی به‌دلیل اخراج دروگبا ده‌نفره شده بود، به پنالتی کشیده شد.

 

منچستر در‌نهایت با از‌دست‌دادن پنالتی توسط آنلکا قهرمان شد. در آن دوره کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد حضور داشت. این اتفاق در سال‌۲۰۱۹ هم یک‌بار دیگر رخ داد. واندامترو پولیتانو میزبان دیدار فینال بود. لیورپول پس از آن کامبک رؤیایی برابر بارسلونا به فینال رسید و تاتنهام هم پس از یک دیدار نفس‌گیر مقابل آژاکس. در فینال، اما لیورپول به‌راحتی توانست ۲بر۰ تاتنهام را شکست دهد و قهرمان شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->